Kandidatenlijst GR 2022

Na de presentatie op de ALV van 20 december wordt vandaag de kandidatenlijst voor de verkiezingen op 16 maart 2022 bekend gemaakt.

Eerder werd al bekend dat huidige wethouder Clèmens Piena als lijstrekker zal gaan fungeren. De lijst kent maar liefst 7 vrouwen bij de eerste 15 en een grote variatie in leeftijd van 18 tot 80 jaar. Met recht een diverse lijst dus. De top 3 bestaat uit bekende namen voor de partij.

Op 1 huidig wethouder en loco-burgemeester Clèmens Piena, op 2 volgt de huidige fractievoorzitter en vicevoorzitter van de gemeenteraad Walther Hoosemans, en op 3 huidig wethouder Arnoud Kastelijns. Plekken 4 tot en met 7 worden volledig bezet door vrouwen. Op 4 Bianca Buinsters-van Bragt, huidig raadslid en vooral bekend als actieve wijkbewoonster in Oosterheide. Op 5 staat Maria Dujardin-Rombouts uit Oosteind die als ervaren raadslid terugkeert. Op 6 Djenny Kastelijns die ook voor haar 2e periode gaat en op plaats 7 Anne Lossez. Anne is daarmee de hoogste nieuwkomer bij de partij, en met 24 jaar ook gelijk 1 van de jongste op de lijst.

De overige kandidaten voor het raadslidmaatschap zijn:
08. Ziya Içli (huidig raadslid)
09. Ad Jespers (huidig raadslid)
10. Cynthia Martens-van Vlaenderen
11. Guus Esseboom
12. Priscilla Goemaat
13. Miranda van Rijthoven
14. Moreno van Rijthoven
15. Hans van Gastel

De rest van de lijst met 26 namen wordt gevormd door een aantal zittende raadsleden die aangegeven hebben niet herkiesbaar te zijn en diverse leden en steunfractieleden die een plekje op de lijst hebben ingenomen als lijstduwer.

16. Boyd Piena​
17. Rick de Leeuw